piątek, 6 listopada 2015

muffiny czekoladowe

     Czas napisać coś w kategorii kuchnia. Co prawda w kuchni jestem codziennie, coś gotuję, czasami piekę. W tym roku, w halloween, zrobiliśmy z bratem maraton horrorów w naszym domowym kinie :) Oprócz przekąsek kupionych w sklepie, postanowiliśmy przygotować muffiny ^^ Dziś mam chwilę, żeby podzielić się z wami przepisem.

     Składniki:
     5 jajek
     80g masła lub margaryny
     2-3 tabliczki czekolady (obojętnie jakiej)
     100g mąki (tak mówi przepis, ale my dosypaliśmy troszeczkę więcej, żeby ciasto nie było zbyt rzadkie ;))
     1 łyżka kakao
     130 g cukru

     Przygotowanie:
     Piekarnik nagrzać do 180C. Formę wyłożyć papilotkami. 
     Rozpuścić tłuszcz, dodać do niego połamaną czekoladę (zostawić kilka kostek) i kakao. Odstawić do przestygnięcia. Oddzielić żółtka od białek. 
     Białka ubić na sztywną pianę. Szybko rozkręcić żółtka z cukrem, dodać mąkę. Powoli wlewać przygotowaną wcześniej masę czekoladową. 
     Wszystko starannie rozmieszać. Łyżką dodać pianę, wszystko delikatnie wymieszać do połączenia składników. 
     Gotową masę przełożyć do wcześniej przygotowanej formy. W środek każdej babeczki,włóż połowę kostki czekolady. Piecz ok.10-15 minut. 



     Niestety nie pomyślałam od razu o tym, żeby zrobić zdjęcie naszym wypiekom, a muffiny bardzo szybko się rozeszły :( 
     Dlatego pożyczyłam zdjęcie z internetu, wybrałam takie, które wyglądem najbardziej przypominają nasze ^^
     Pochwalcie się, jak wyszły wasze wypieki!
     Smacznego!

                              

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz